onsdag 9 juni 2010

Om man bäddar får man ligga

Big J och jag har släpat runt på ett stort frågetecken ett par dar då vi har insett att vi står inför "Uppdrag: Hitta bra sängar billigt!" - hur lösa?!
Sist vi letade sängar tog det ungefär 2, 5 år och jag våndas av bara tanken att behöva gå igenom samma kvarn igen. Big J som ska jämföra priser, provligga utan att behöva åka runt i möbelaffärer och sen pruta på priset. Prutandet sköter definitivt inte jag, skulle hellre dö än att börja deala kuddar och täcken trots att jag vet att det i många fall lönar sig men det är helt enkelt inte min grej.... Big J är som klippt och skuren för uppgiften bara han följer med till butikerna.





Vi har tillbringat mycket tid med att stirra på Blocket och jaga sängar där. Men i bakhuvudet ligger en liiiten tanke och gnager. Tänk att någon främmande människa har legat i dem - säkert naken och gnuggat sig mot madrassen - och säkert som amen i kyrkan haft diverse roliga lekar och säkert också en och annan tropisk sjukdom har uthärdats där, i sänghalmen - där jag ska ligga och drömma vackra vita snälla sockrade drömmar? Men jag släppte inte riktigt fram tanken utan undvek att tänka så. Säkert är det en nunna som vi köper vår dubbelsäng av.... Men så fort vi hittat något som kunnat varit ok har det blivit sålt....





Igår släpade jag med lilla O till mitt andra hem IKEA. Med tvång och mutor kommer man långt här i livet.... Lilla O följde faktiskt även in i fyndet med följade muta om att få gå och handla mjukglass så snart jag kollat runt. OCH DÄR!!! Där står två likadana sängar i de mått vi behöver och nedsänkta med 50% pga emballageskada. Lyckan är gjord! Schmack, fram med en vagn och rally till kassan. Bäddmadrass och lite ljus fick oxå följa med i bagaget.





Måste jag säga det själv så är jag en jävel på fynd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar